söndag 8 januari 2017

Balansakt


Att Shiva är nyfiken är ingen nyhet och att lådor är kul vet jag ju, men idag hoppade hon in i en hylla på datorbordet där det inte finns någonting och där det inte finns en chans att hon ska få plats. Efter ungefär halva kroppen tog det stopp - huvudet slog i baksodan och det gick inte att vända sig. Ooops!


Och vad händer då? Ja, hon försöker vända sig i alla fall och det går ju inte fastän hon försöker hålla balansen med svansen och spjärna med tårna - ögonblicket senare faller hon baklänges ner från hyllan. Det går förstås bra och sen sitter hon på golvet och ser förvånat på mig.


Idag kastade vi ut granen! Det var fler barr under granen än på grenarna och då blev det så. 
Grodängeln får nu ner i mörka lådan och inte komma fram igen förrän i december!  Hej så länge!

10 kommentarer:

  1. Elvis brukar sova uppepå min datorlåda. Så ibland när han vänder sig så ramlar han ner bakom skärmen. Då brukar han titta förnärmat på mig som om det var mitt fel. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, precis så! "Vad gjorde du så för?"

      Radera
  2. Ja, dessa egensinniga katter, så underbara dom är! sigge har bytt sovplats nu tre gånger - från stolen i köket till en fleecefilt i pannrummet till en korgstol fylld med tvätt som inte lagts undan.

    SvaraRadera
  3. Ha ha - livet byder på mange herlige oplevelser, når man deler det med en kat 😊

    SvaraRadera
  4. Haha, vad roligt att du hann med och fånga det på bild :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, ja hon satt och svajade en stund och då passade jag på!

      Radera
  5. Jag var beredd under läsningen på att det skulle sluta med att katten välte granen. Då hade det blivit ännu fler barr :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det har det faktiskt blivit i alla fall eller åtminstone på större yta. Hon gillade att ligga under granen och sedan spred hon barr i hela lägenheten!

      Radera