tisdag 25 juli 2017

Mysteriet med det hemliga paketet

bildkälla
Den 18 juli fick jag en avi om ett paket att hämta hos postombudet. Jag kände inte igen avsändaren - en kvinna i Kiruna, men när jag kom och skulle hämta ut paketet så fanns det inget paket där.
Det var lite märkligt tyckte jag att avin kommer före paketet, men konstigare saker har ju hänt med paket.
Dagen efter försökte jag hämta ut paketet igen...nej, inget paket! Det skulle vara på väg, sa den trevlige mannen, och bad mig försöka nästa dag!

Den 20 juli hade jag vägarna förbi "posten", men inget paket då heller.
När jag spårade det på Postnords hemsida, stod det att paketet befann sig i Örebro och hade gått från Kiruna via Luleå dit.
Igår måndag den 23 juli, , hade det närmat sig Göteborg och befinner sig nu i Härryda.

Jag håller på att gå upp i limningen så nyfiken jag är på vad det kan vara! Ibland handlar jag på nätet eller i Facebookgrupper jag är med i - tyger och kläder och till och med skor, men inget sånt stämmer in på Kirunakvinnans paket.
Det enda jag kan tänka mig är möjligen att någon donerat en brudklänning, balklänning eller annat till nätverket, där vi syr änglaklänningar!

Forts. följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar