tisdag 8 augusti 2017

Hos sjukgymnasten

Idag besökt jag rehab och en vädigt rar sjukgymnast, som hade gott hopp om min hälsena! Men som vanligt finns det inga mirakelmetoder eller se-på-fan-tabletter att inmundiga, utan man får göra jobbet själv.
Det är väl OK, men det kan ta tid, sa hon!
Så nu ska jag gräva fram motionscykeln ur förrådet och cykla varje dag. Dessutom har jag fått et program med sträck- och tänjövningar att utföra flera gånger om dagen.
Så i morgon börjar det nya livet mot en frisk hälsena! Fram emot jul kanske det är bra igen!


4 kommentarer:

  1. Bra! Om du ska ta lätta fjät till jul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, där sa du nåt! Det är ju viktigt! Tänkte inte på det! :-)

      Radera
  2. Tålamod är en dygd :) skönt att hen var trevlig iallafall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tålamod är kort här, men jag vill ju bli bättre, så det är bara att hålla ut!
      Återbesök om 4 veckor och om jag inte skött mig är hon kanske inte lika trevlig!

      Radera