fredag 8 december 2017

"Lammen rymmer" och rockmedley

Idag var det dags igen för sagoläsning på Grodan. Jag traskade dit i god tid...nja, traskade var nog fel ord...haltade är bättre.
Jag har fått problem med mitt vänsterknä och haltar när jag går. Det är inget skadat eller vridet eller ur led, sa sjukgymnasten, snarare som ett skrapsår på huden, fast i menisktrakten. Mer cykla, fast försiktigare, och inte gå för mycket om det gör ont.
Men om man har lovat grodynglen och igelkottungarna att komma och läsa böcker, så måste man ju hålla det!

När jag kom in ropade någon: -Nu kommer Ann!, och det var roligt att vara lite efterlängtad.
Två grupper med nya barn fick vara med idag, en halvtimme vardera, och det var precis lagom länge.
Nästa fredag är sista fredagen för i år och sedan blir det juluppehåll.
Jag får nog läsa lite för familjen för att inte få abstinensbesvär. Det blir fort en vana.
Idag läste jag bl.a. om två busiga lamm som rymmer från sin äng.

I lördags var det avslutningskonsert med kören och mycket folk kom och tittade på och lyssnade.
Här är ett klipp med ett av flera medleys. Vår "körfröken" är väldigt förtjust i dem och på det viset blir det fler låtar. Terminens tema var "Rockens giganter"
Notera hennes gymnastiska sätt att dirigera! Hon är lite och spröd, men har en fantastisk karisma och är mycket omtyckt av alla i kören.
Varsågoda!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar