onsdag 24 januari 2018

Ikväll gäller det...

Bildkälla

Ska Sverige ta sig seminal i EM i handboll?
Ikväll spelar Sverige mot Norge och Frankrike mot Kroatien i Zagreb, Kroatien.

Sista matchen i mellanspelet är det och OM Sverige går till semifinal så vinner jag!
Vadå?
Jo, vadslagningen, som ger 4 gånger pengarna. Den jag fick i julklapp av Johan, mellansonen, och det är ikväll det avgörs!

Egentligen är jag inte jätteintresserad av just handboll, men jag gillar sport och det finns inget som kan vara så spännande som idrott och särskilt när det är stora mästerskap och Sverige är med. Det vet Johan och därför var det en sån bra julklapp, som varar länge!

Sverige-Norge kl 18 (start TV3 kl. 17)
Kroatien-Frankrike kl. 21 (start TV3 kl 20.25)

Så - håll tummarna!


6 kommentarer:

  1. Håller tummarna för dig!
    Kerstin - totalt ointresserad av sport...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Kerstin! Jag hoppas...

      Radera
    2. Hur blev det med vadslagningen 🤔
      Jag hänger ju inte med alls 😂
      Kram Kerstin

      Radera
    3. Jo, vadet slog in och jag vann!!! 600:- Nu håller jag på att fundera ut vad jag ska köpa för fint för pengarna. De ska inte bara försvinna till mjölk och toapapper!

      Radera
  2. Då får man gratulera! Och jag håller med dig: jag vet absolut INGENTING som kan vara så spännande och nervkittlande som sport i olika former!
    När Kroatien var två mål ifrån att klara sig, hade jag ont i käkarna, så spänd var jag, även om Clas Hellgren var bombsäker på vinst för Frankrike ,-)

    SvaraRadera
  3. Tack, tack! Jag hade ont i magen och satt och skrek hela tiden. Puuhhh, en sån pärs!

    SvaraRadera