fredag 13 april 2018

13 april

och fredag...men inte bryr jag mig om att fredagen den trettonde skulle vara en olycksdag. Den uppfattningen grundar sig i kristen symbolik och jag är inte med i den föreningen. För mig är den 13 april mina föräldrars bröllopsdag -fredag eller ej!
De gifte sig 1946 i Malmö och fick en son 1950, som dessvärre var dödfödd. 1952 kom lilla jag, som var ett mycket efterlängtat och älskat barn och sen kom det inga fler.

Sånt tänker jag på när fredagen den trettonde kommer på tal. Vi pratade lite om det igår apropå att sonen skulle ta buss till Stockholm idag.

Fredagar är också Sagoläsning på förskolan! Hurra! Barnen ropar "Hej" när jag kommer och personalen har redan bestämt vems tur det är att få vara med i lässoffan.
Idag blir det Enya och Daniel som får vara med. Melvin var sjuk idag och någon annan fick hans plats, men ville inte vara med. Det är helt OK.

Med två barn som hänger på mig från var sin sida läser vi om Mamma Mu igen. Hon är poppis och Kråkan också. Jag tycker att böckerna är minst lika roliga som barnen.

Jag köper tulpaner med mig hem och sedan gör jag mig lite kaffe och klipper tyg till 2 par byxor.

Så går dagen!
Bildkälla



4 kommentarer:

  1. Och jag är sååå glad att du är på banan igen och bloggar!

    SvaraRadera
  2. Tack Elisabet, det går i vågor med bloggandet. Det blir inte så mycket när det inte händer så mycket!

    SvaraRadera
  3. Naturals increment digestion, accordingly when your digestion works quicker, the inclination is you lose enormous measure of calories, which thus gets in shape. Regular approach to get in shape is to utilize items that are made of natural plants,herbs,berries and organic products, which we as a whole know are best for our wellbeing.

    a weight loss plan

    SvaraRadera
  4. This is the best website and your article very useful for us.
    Give us better prescription for weight loss.
    Thank You
    Click here for more detail about Dieters tea for weight loss

    SvaraRadera